Jeruzsálem-menetelés-fenyegetés – Március 30-án arab tömegek készülnek áttörni az izraeli határokon
Tavaly két ízben, májusban és júniusban – Izrael függetlenségének, majd Jeruzsálem Óvárosa visszafoglalásának az évfordulóin – szervezett tömegek kíséreltek meg a határsorompókon áttörni és izraeli területre jutni. Az akkor idejében fel nem készült határőrségnek hosszas közelharc és figyelmeztető lövések árán sikerült visszaszorítani az állítólag Irán által fizetett több ezernyi provokátort.
A Londonban arab nyelven megjelenő „E-sark-el-auszat” („A Közel-Kelet”) című napilap értesülése szerint a március 30-án, pénteken esedékes „Föld napja” alkalmából megismétlődhetnek a tavaly, Izrael libanoni és szíriai határain történt súlyos rendzavarások.
Aktív Európai Emlékezet előadásai – videó
2012. március 3. Megnyitó Magyarország útja a holokausztig – történeti áttekintés - Ungváry Krisztián történész A könnyhullatás kútja - Rick Wienecke (Izraelben élő keresztény szobrász alkotása a keresztre feszítés és a holokauszt dialógusáról) Mi történt már és mit tehetünk? Kérdésfelvetések…
Izrael Konferencia Ausztriában
„Jöjjön el a te országod”
Izrael és az Egyház/Gyülekezet, mint útkészítők
Stockerau, 2012. május 17-19
Risto Santala: A Messiás Vacsorája a zsidó forrásokban 2.rész
Más hasonló messiási ünnepi vacsorák a régi forrásokban
A Holt tengeri tekercsek új jelentőséget adnak az Újszövetségről való tárgyalásoknak. Sok közös elem van a Midrás Rút-ban leírt messiási bankett és az újszövetségi eucharistia között, valamint a Qumran közösség messiási bankettje között. Az esszénusok szokásuk szerint először a kenyeret áldották meg és ezek után a bort. Ez történik az eucharistia során is. Az esszénusok a „lehem ve’tirosh” elgondolást követték, ahol a „tirosh” szó a friss, fiatal szőlő levére utalt, amelyet még nem erjesztettek meg”.
Az esszénus közösség messiási vacsorájának legjobb leírását az „Izrael számára adott karta az utolsó időkre” című dokumentum tartalmazza. Az esszénusok szent közösségi vacsorája Izrael Messiásának eljöveteléhez kötődött, és hasonlítható a korai keresztény agapé vagy szeretet vendégség gyakorlatához. Megjelenik itt a „jachad’, vagyis egység, közösség szó is, ugyanúgy mint az angol „Holy Communion” szóban találunk (Szent Közösség), melyet az Úrvacsora, vagy Eucharistia szavakkal fordítunk. Bár az esszénusok vacsorája alapvetően eszkatologikus volt, ne beszélt az eljövendő világ reménységéről, ahogyan ezt a Midrás Rút szövege teszi.
Risto Santala: A Messiás Vacsorája a zsidó forrásokban 1.rész
A svájci Dr. Friso Melzer egyszer Báselben bölcs és bátorító szavakkal fordult hozzám, amikor a német nyelvtudásom bizonytalanságát felfedtem előtte. „Je klarer der Geist eines Menschen, desto schlichter ist seine Sprache”- válaszolta, – vagyis: minél tisztább egy ember szelleme, annál egyszerűbben beszél.” Az a legfontosabb, hogy jelentőség teli és fontos gondolatokat fogalmazzunk meg. Az angol és német nyelvekhez fűződő kapcsolatom körülbelül olyan, mint ahogyan a feleségemhez viszonyulok: szeretem őt, de nem uralom őt. A mai napig is, ötvenhárom év boldog házasság után, őszintén, szeretettel és diplomatikusan közli a gyakorlati teológiára vonatkozó észrevételeit, és korrekcióit.
Ugyanígy, amikor a zsidó gondolkodással és a Midrás irodalommal foglalkozunk, nem segíti tudományos gondolkodásunkat, ha túlságosan elvontak vagyunk. A zsidó irodalom leggyönyörűbb ékkövei a Midrás irodalomban találhatók.