skip to Main Content

Wintermantel Balázs: A pészáh keresztény megközelítése

Sok széder esten vettem részt, többnyire ortodox zsidók között, ami számomra nagy megtiszteltetés volt, ahogyan az is, amikor ritkábban neológ zsidók társaságában, szám szerint a legtöbbet azonban messiási zsidók (azaz Jeshuát Messiásként elfogadó), de zsidóságukat hangsúlyosan fontosnak tartó, ezért a kívülállók által többnyire csak kereszténynek tartottak társaságában; de ez az első olyan alkalom, ahol hívő zsidók és hívő keresztények között lehetek egy pászáhi széder alkalmon, ha nem is vacsorán, s ahol azt a megtisztelő felkérést kaptam az előzetes vetésforgó elv alapján, hogy én beszéljek a pészáh keresztény megközelítéséről.

Tovább olvasom

“Megmerülni az Atya szeretetében” konferencia

2017. május 2-3-án konferenciát tartott a kijevi Messiási Zsidó Gyülekezet. A konferencia címe: “Megmerülni az Atya szeretetében”.
 
Ez a kijevi messiáshívő gyülekezet a világ legnagyobb messiási zsidó gyülekezete. Vezetője Borisz Grisenko többször is járt Budapesten az MJBI működése során. Szolgálatuk nyitott az összes keresztény felekezet felé, legyen az ortodox, protestáns, katolikus vagy szabadkeresztény. Ők voltak a kijevi Menetelés az Életért szervezői, a tübingeni Menetelés az Életért közösség vendéglátói. 
A kijevi Dicsőítésükben sokat merítenek az Ukrajnában annyira honos chaszid zsidó dallamokból és táncokból. A közösség életének vibráló ereje és szellemi frissességéhez kevés hasonlóval találkozunk.
Idei konferenciájuk vendége Heidi Baker evangélista és a Kansas City IHOP (International House of Prayer) dicsőitői voltak.

Tovább olvasom

Avner Boskey: A „behelyettesítési teológia kétélű kardja”

A keresztények nagy része a „behelyettesítési” teológiában hisz – ez igaz az evangéliumi és karizmatikus keresztényekre is. Lehet, hogy meglepően hangzik, de még azok a keresztények is, akik „szeretik Izraelt” és rendíthetetlenül hisznek az Izraelnek adott ígéretek prófétai teljesedésében a jövőben, a valóságban szintén a behelyettesítő teológia gyakorlati megvalósítói.
• Mi is a behelyettesítés teológiája?
• Honnan ered (mik a történelmi gyökerei)?
• Miért ennyire széles körben elterjedt az egyházakban?
• Hogy lehet, hogy még azok is, akik nagyra értékelik a hit zsidó gyökereit végül a gyakorlatban mégis a „behelyettesítés” teológiájának követői lesznek?
• Milyen lépéseket tegyünk, hogy ezt az erődítményt „lerontsuk”?

Jöhet-e valami jó Samáriából?
Cirka i.sz szerint 150-ben egy samáriai Jézus-hívő ember, Jusztinusz volt az egyik első teológus, aki a „behelyettesítés” elméletét hirdette. A samaritánus közösség, amiben Justin nevelkedett, ismert volt mély zsidó ellenességéről. 

Tovább olvasom
Fel a lap elejére